Eind 2012 heeft José Koster namens de stichting een bezoek gebracht aan verschillende projecten. Zo houden wij vinger aan de pols. Zij is onder meer in Kathmandu geweest voor de opening van het eerste 'blijf van mijn lijf huis'. Ook heeft ze met Hissi Dongala, de moeder van Anjeela (17), gesproken over diens voortgang op school. Daarbij heeft zij het fabriekje van Hissi bezocht, waar pashmina, zijde en bamboo kleding wordt gefabriceerd van een fantastische kwaliteit. In Terathum heeft ze Babita, die net voor haar examen zit, een hart onder de riem gestoken. Daarnaast heeft ze ook de vader en moeder van Babita op hun boerderij bezocht. Met Kashang Tenzing zijn de plannen voor de school in Bungkulung en de voortgang van de leerlingen die de stichting steunt doorgesproken. Inmiddels heeft het bestuur besloten twee nieuwe aanvragen voor ondersteuning van kansarme kinderen uit het afgelegen Taplejung te honoreren.

Klik hier voor het verslag van haar reis, dat een inkijkje geeft in de projecten die de stichting ondersteunt.

Het bestuur heeft onlangs na een projectbezoek van de voorzitter, in goed overleg met de Om Mani Padme Hum Rhi Society, besloten de steun aan dit project stop te zetten. De visie over hoe het doel te bereiken (betaalbaar en goed onderwijs voor kansarme kinderen in het district Taplejung) bleek te ver uit elkaar gegroeid. Onze stichting heeft een paar jaar steun aan dit project verleend. De steun heeft bestaan uit (bouwtechnisch) advies en financiële steun. De financiële steun, die overigens zeer beperkt is geweest, is ingezet voor het uitvoeren van specifieke bouwwerkzaamheden aan de school. Deze bouwwerkzaamheden zijn daadwerkelijk uitgevoerd. De Nepalese initiatiefnemer gaat op eigen kracht verder met het realiseren van zijn doel.