Wij zijn op verschillende fronten actief in Nepal. Hieronder vindt u de projecten die wij momenteel ondersteunen.

Onderwijs

De stichting heeft een paar jaar (bouwtechnisch) advies en (zeer beperkte) financiĆ«le steun verleend aan de Om Mani Padme Hum Rhi Society voor de bouw van een school in Taplejung, met als doel betaalbaar en goed onderwijs voor kansarme kinderen in dit district. Nadat deze steun in goed overleg is stopgezet, omdat de visie over hoe het doel te bereiken te ver uiteen gegroeid bleek, is de Nepalese initiatiefnemer op eigen kracht verder gegaan. Tot aan januari 2017 ondersteunen wij langdurig onderwijs en huisvesting voor vijf kinderen. In het schooljaar 2017 hebben we tien kinderen kunnen ondersteunen. Vanaf april 2018 (start schooljaar in Nepal) zijn dat er twaalf.

Kleinschalige lokale initiatieven

Deze ondersteuning gebeurt zowel financieel als materieel. Financieel direct aan de begunstigde of aan de school. Materieel door het verstrekken van (kinder)kleding, het beschikbaar stellen van agrarische artikelen (zaden, vee), het verstrekken van geavanceerd gereedschap, kennis en technologie.

De NGO CAC-Nepal (Community Action Centre Nepal)

Community Action Centre Nepal is actief op het gebied van women-empowerment, HIV-AIDS en ondersteuning van kansarme kinderen in en rond Bhaktapur en Kathmandu.

CAC-Nepal is ook de linking pin van Stichting Bungkulung voor specifieke vragen over Nepal. Informatie hierover zoeken zij ter plaatse voor ons uit.